Search

-

Content

9.09.2009

Pinching Hard




When i saw the invitation paper for lecturers and staffs.
it was as thick and expensive as certs grade paper.
flipping through the card, i was amaze at how much
details in the handwork and the design.
It was color printed. Neat and cute.


I browsed through the bundle of bags filled with
the same card. All of them were color printed,
i asked topek right in front of the counter,
where did you print this?
Kash's printer ... i nodded with a sigh of wow
he said kash helped out in the printing because
he had this externel refilling chamber for his printer
so it's easier and cost lesser than cartridge


After awhile, than came two of the sub-comittees
hannah and islah was gasping and face was oily,
islah kemane tadi?
islah ngan hannah gi buat invitation ...
it seems that they went to all the lecturers and invite
in person who ever they can get their hands on


realizing how much effort and details in the whole execution
and planning, i relli thought that lecturers and staffs
will be happier than ever before, because before this, some
of them were frustrated because CIS did not invite them
for family day. Well even if we did, in the end it'll always
be pn.shima and pn.Bibi


Today i received an sms from a lecturer [whom name shall i conceal]
saying:

"Kurang hajar, hantar surat letak name je. Takde sir,mr,ms ke ape2.
Tak tahu hormat orang tua ... "



Through all the pain and suffering of other people, this is the scenario
we all face in. Hatred spew in hope that other people take it as critique.
And i continue to wonder, how come among all the affairs exist in this world,
religious affair are the most sensitive and fragile thing in this world.


The satan among jinn and mankind are constantly surrounding the live of the
believer, only to pay attention and rage the heart whoever trying to perceive
anything related to deen's affairs.


Hari ni, seorang lecturer hapus pahala puasa kerana sifat keterlaluan menjaga
darjat ...

To those who received the complaint other than me, ignore ... what he really
meant was:

"Please observe protocol ... it'll sound more pleasing and kind"


To that lecturer, if u relli think that you are an ADVISor, learn
the wisdom of advising. Because im not please with it. and Im
not pleased on how you direct your complaint to my subordinate.
You thought us table manners etc, but is this what you portray to us?


A story to be taken as an i'tibar ... and to all of us who were involved,
sabar and shukur ... forgive and forget ... and maintain our ikhlas in
niyat in everything we do ...


salam





12 comment:

Islah Abas says:
at: September 9, 2009 at 12:16 PM said...

sorry ayub.. kitorng sedar pasal mr, miss, mdm.. Dr etc.. tp sebab masa tu kitorng dpt list dr HR.. xde those things, so kitorng nk cepat n salin jer.. sorry.. next time kene check kat index staff one by one..

Z says:
at: September 9, 2009 at 3:53 PM said...

what the...ape punye lecturer ar cmtuuuuu

hilang respek! hak ptuiih!

BENTO says:
at: September 9, 2009 at 5:53 PM said...

pergh..sopan nyer bahasa dia!

SI BISU says:
at: September 9, 2009 at 10:15 PM said...

dia terlupa yang orang tua juga perlu hormat orang muda. mengharapkan kebaikan dari pihak lain tetapi diri sendiri tidak bermuhasabah diri.

takpe. setiap manusia mempunyai kekurangan. segala tohmahan jadikan pengajaran untuk semua.

kadangkala manusia tidak sedar akan perbuatan yang mereka lakukan. anggaplah ia sekadar dugaan untuk ayub pada bulan puasa.

sama ada sabar atau tidak.

pejam sebelah mata je okay?

=D (Ayub. J., 2009) haha!

lyanne37 says:
at: September 9, 2009 at 10:38 PM said...

Hanya Allah je tau pahala & dosa org yg berkenaan.

Biarlah. Mereka belum faham lg apa itu Islam yg sgt sempurna.

Moga ukhuwah antara kita lebih kuat lagi berkat usaha kita hanya utk Allah.

Sabarlah. sesungguhnya sabar itu balasannya syurga. InsyaAllah.

auummm says:
at: September 10, 2009 at 3:21 AM said...

Jadikan iktibar jgn sampai bila kita sudah berpangkat besar suatu hari nanti kita melakukan perkara yang sama... Really dont expect this kind of thing still happen~ sigh

aj says:
at: September 10, 2009 at 5:18 AM said...

islah : dun worry islah ... no one cud do better than u did in the short period of time ... kite salah tak bermakna ditegur dgn penghinaan ... takpela =D kan ramadhan ni ... takde ape yang nak dimarah kan

z: hakikat dunia z ... pemimpin negara pun ramai sifat mecemni, im not surprised if lecturers too

bento: agak la

bisu: setuju, trima kasih atas nasihat yang tak putus2 ... hahahaha ade lagi bende ni >> =D (Ayub. J., 2009)

lyanne: nasihat dan i'tibar yang baik ... semoga berjaya dengan A-Plus ... =) takmo clash dgn iftar, so kitorang gerak jumaat k

aummm: selagi ade dunia, selagi tu akan kekal ade ... photographer official jumaat ni kan =D

umamah
at: September 11, 2009 at 5:00 AM said...

whoa. orang tu cakap sampai macam tu sekali? s/he could've been more respectful and tegur using nicer language.

sabar okay ayub and the rest of CIS members. you guys are strong and please, stay strong. Allah will always be with you guys. :)

Anonymous
at: September 11, 2009 at 4:15 PM said...

Aj Seorang perempuan tua yahudi sentiasa malakukan perkara yang sentisa meyusahkan Nabi Mohammah saw sehingga meletakkan najis dan kekotaran kepada nabi hampir setiap hari.Tiba tiba perempuan tua itu tidak lagi berada disitu.Bila di periksa perempuan tua itu sakit.Nabi terus mndapati perempuan tua itu lalu menjaga dan menyuap nya makan serta memanggil nya ibu.Perempuan tua itu pun insaf.Balaslah kekasaran atau kemarahan dengan kebaikan. Pasti mereka berasa bersalah dan akan jadi lembut. Ini semua asam garam kehidupan. Ia nya menguji kita lebih dari dia. Rahmat Allah luas bagi yang berbuat baik. Berlapang dada apabila orong buruk laku kepada kita. Yang mustahak apa kita lukakan hanya untuk keredaan Allah sahaja.

Anonymous
at: September 11, 2009 at 4:24 PM said...

That last coomment was from me Bubut si terkedek kedek

aj says:
at: September 11, 2009 at 11:37 PM said...

yes betul2 ... nabi yang tidak pernah bersalah pun bersifat seperti itu, manakan kita yang sering membuat bersalah ... bukan sahaja kena terus berbuat baik ... tapi maaf memaaf pun perlu terus ade =D

terima kasih ibu =D ayub sayang dan terus merindui iu di sini

aj says:
at: September 11, 2009 at 11:42 PM said...

umamah : thank you umamah ... =D im very grateful that a person who never seen cis but do really care for them ... =D ayub doakan agar umamah terus glimmering dalam perihal dunia dan akhirat